Skip navigation MENU

Veelgestelde vragen

Magister is opgebouwd uit een modulair systeem. Dat kan betekenen dat de ene school een ander pakket heeft dan de andere school. Daarom zijn onderstaande vragen niet altijd voor iedereen van toepassing. In contractuele afspraken met vele scholen staat beschreven dat de school zelf het eerste aanspreekpunt is voor Magister. Mochten er dus vragen zijn of bijvoorbeeld problemen met inloggen, neem dan altijd contact op met de school.

 

1. Kan ik zelf bepalen of ik push notificaties ontvang?

Ja, je kan als leerling of ouder zelf bepalen of je push notificaties wilt ontvangen.

Randvoorwaarde hiervoor is wel dat de school heeft ingesteld dat leerlingen en/of ouders push notificaties kunnen ontvangen. Als dit toegestaan is, kan de gebruiker zelf bepalen of (en hoe) push notificaties ontvangen worden op de smartphone.

Klik hier voor het instellen binnen iOS

Klik hier voor het instellen binnen Android

2. Ik krijg geen push notificaties

Informeer bij de school of de push notificaties wel op geactiveerd staan. Als dat het geval is, controleer de instellingen op de smartphone. Zie ook vraag 1.

3. Ik zie geen cijfer (overzicht)

Als de menu-optie Cijfers niet beschikbaar is binnen de Magister App, informeer dan bij de school naar de reden ervan (of deze bijvoorbeeld wel geactiveerd is).

Als de menu-optie Cijfers wel beschikbaar is De Magister App toont eerst de laatst behaalde cijfers. Tik op de link ‘Alle cijfers’ om het totaaloverzicht van de behaalde cijfers te zien. In het begin van het schooljaar, wanneer er nog geen cijfers zijn ingevoerd voor het schooljaar, is het scherm voor laatst behaalde cijfers nog leeg tot het moment dat er een cijfer wordt opgevoerd.

Ook kan het zo zijn dat een school bepaalde cijfers (nog) niet zichtbaar maakt voor leerlingen en ouders. De school is hierin leidend.

4. Kan ik via de Magister App mijn wachtwoord wijzigen?

Deze optie is niet beschikbaar in de Magister App. Als de school dit toegestaan heeft, kan het wachtwoord via de Magister-web omgeving worden gewijzigd. Neem contact op met de school bij eventuele vragen of problemen.

5. Hoe kan ik mijn kind ziek melden via de Magister App?

Deze mogelijkheid is alleen beschikbaar als de school ervoor gekozen heeft deze optie op actief te zetten. Als dit het geval is, ga dan het hoofdmenu van de Magister App naar ‘Afwezigheid’. Rechts onderin het scherm staat ‘Melden’. Als je hierop tikt kom je in het ‘ziekmelden scherm’ terecht en kun je daar actie in ondernemen.

6. Hoe kan het zijn dat ik voor mijn ene kind wel cijfer notificaties krijg, maar voor mijn andere kind niet?

Dit is afhankelijk van de instellingen van de school. Als de kinderen op verschillende scholen zitten dan kan het zijn dat de ene school wel-, en de andere geen gebruik maakt van de mogelijkheid om push notificaties te versturen

Ontdek de voordelen van de Magister App

  • Eenvoudig inzicht in je rooster, huiswerk en de laatste cijfers
  • Ontvang een push-notificatie bij een nieuw of gewijzigd cijfer
  • Online toegang tot je meest recente gegevens
  • Regel huiswerk vanaf school, thuis of onderweg
  • De gegevens zijn veilig, vertrouwd en up-to-date
  • Als ouder kun je gemakkelijk schakelen tussen kinderen.

Download Magister App

Voor iPhone/iOS

download-appstore

Voor Android

download-playstore