Skip navigation MENU

Magister Service

Magister Service in vogelvlucht
Oriënteer u op de belangrijkste functionaliteiten.

De weg vinden
Online meldingen maken en volgen start hier. Leer met deze handleiding hoe u eenvoudig en efficiënt gebruik maakt van Magister Service.

Tutorials

FAQ
Veelgestelde vragen en antwoorden van collega-gebruikers om u op weg te helpen. Het deel van de feedback van pilotscholen hebben we in vraag-antwoord geplaatst.

Digitaal vragenuur
Heeft u vragen over een functionaliteit die niet in de basis informatie op deze pagina te vinden is? Neem dan gerust deel aan het digitaal spreekuur. Elke donderdag om 15 uur. Vragen die via de chatfunctie vaker gesteld zijn, worden opgepakt om live te demonstreren. Schrijf u hier in.

Magister Service in vogelvlucht

Tutorials

FAQ

Kan ik na 19 september nog telefonisch of per e-mail meldingen maken, zoals ik gewend was?
Met Magister Service spelen we in op de behoefte van veel klanten om gemakkelijker online meldingen te maken, op een moment dat het hen uitkomt, zonder wachttijd. We willen u dan ook uitnodigen om dit gemak in Magister Service te verkennen. Uiteraard kunt u daarnaast telefonische en e-mail meldingen doen als u geautoriseerd bent. Deze meldingen – en updates erin – worden ook zichtbaar in Magister Service. Zo heeft u altijd een totaaloverzicht, kunt u de meldingen volgen en eventueel online aanvullingen geven.
Kan ik mijn huidige openstaande meldingen terugzien in Magister Service?
Nee, deze meldingen worden bij de overgang niet meegenomen. De huidige openstaande meldingen worden nog afgehandeld via telefoon en e-mail. Gesloten meldingen van schooljaar 2019-2020 kunt u wel inzien. Vanaf 19 september kunt u uw nieuwe meldingen en bekende meldingen online zien in de serviceomgeving.
Mijn school heeft meerdere producten van Iddink Group. Krijgen de andere producten ook een andere serviceomgeving?
Ja, ook voor Eduarte, Quayn en Wintoets komen er gelijkende serviceomgevingen. Het switchen tussen uw productgroepen kan eenvoudig door onder uw naam rechtsboven in het menu naar ‘Mijn Account’ te gaan en daar te kiezen voor een ander product. De introductie van Eduarte Service, Quayn Service en Wintoets Service staat gepland voor oktober 2019. U ontvangt daarover indien van toepassing, apart bericht.
Kan ik met 1 wachtwoord straks ook andere producten bedienen?
Ja, u heeft straks voor alle producten één inlog om bij al uw serviceomgevingen te komen. Indien u meer producten van Iddink Group afneemt, krijgt u een aparte e-mail zodra de betreffende serviceomgeving actief is e aan uw account is toegevoegd.
Vanuit welk e-mailadres krijg ik notificaties als de status van mijn melding of een Bekende Melding is veranderd?
U ontvangt e-mails vanuit service.magister@iddinkgroup.com. De weergegeven naam is Klantenservice Magister. Ook als u hierop replied komt uw e-mail weer bij de klantenservice in Magister Service terecht. Wij adviseren u dit mailadres dan ook te whitelisten en te routeren in uw organisatie.
Vanuit welk e-mailadres krijg ik notificaties als klantenservice mij om extra informatie vraagt op mijn melding?
U ontvangt e-mails vanuit service.magister@iddinkgroup.com. Ook als u hierop replied komt uw e-mail weer bij de klantenservice in Magister Service terecht. Wij adviseren u dit mailadres dan ook te whitelisten en te routeren in uw organisatie.
Hoe vaak worden storingen ververst en kan ik mij abonneren op een melding?
Storingen worden ververst zodra er updates zijn op Magister Service op uw hoofdpagina onder ‘Storingen’.
Als u zich abonneert op het ontvangen van storingen ontvangt e-mails vanuit service.magister@iddinkgroup.com. Wij adviseren u dit mailadres dan ook te whitelisten en te routeren in uw organisatie.
Krijg ik nog wel informatie per e-mail als ik mij nergens op abonneer?
De e-mail ‘Uitgelicht in releasenotes’ krijgt u in ieder geval gewoon toegestuurd. U kunt zich extra abonneren om geattendeerd te worden op nieuwe release documenten. Op de algemene informatie over trainingen, bijeenkomsten en de nieuwsbrieven met tips voor uzelf en voor docenten kunt u zich apart abonneren. U ziet ook op de hoofdpagina als er een nieuwsbrief is verstuurd of wanneer er een bijeenkomst of webinar gepland staat.
Vanuit welk e-mailadres krijg ik nu releasenotes, de nieuwsbrief en algemene informatie?
U ontvangt e-mails vanuit service.magister@iddinkgroup.com, met weergegeven naam Klantenservice Magister. Ook als u hierop reply-ed komt uw e-mail weer bij de klantenservice in Magister Service terecht.
Kan ik anderen, bijvoorbeeld een docent toevoegen voor toegang op Magister Service?
Als deze collega voor uw school bevoegd moet zijn om meldingen te kunnen gaan maken, dan is dat mogelijk. Dit kan de “superuser” op uw school, meestal het hoofd applicatiebeheer of Functioneel gegevensbeheer via Mijn Profiel> Nieuwe Gebruiker. U kunt eventueel in de handleiding kijken naar de 2 voorbeeldschermen: Beheerdersrollen wijzigen.
Wie zijn standaard binnen mijn school geautoriseerd op Magister Service?
Iedereen die ook op Magister Support bevoegd was om meldingen te maken namens uw school. De Functioneel Beheerder of hoofd applicatiebeheer beheert die lijst van geautoriseerde personen. Zij kunnen als “superuser” ook nieuwe collega’s toevoegen om meldingen te gaan maken. Dit kunnen zij via Mijn Profiel > Nieuwe Gebruiker. U kunt eventueel in de handleiding kijken naar de 2 voorbeeldschermen: Beheerdersrollen wijzigen.

Wat moet ik doen als mijn school geen ‘superuser’ rechten heeft gekregen?
In ons systeem is er waarschijnlijk dan geen eindverantwoordelijke Magister aangevinkt. U kunt een melding maken in Magister Service. De stappen zijn: Nieuwe melding > Overige vragen > Overig. daar vult u item  ‘Algemeen’ in met onderwerp “superuser toevoegen/wijzigen”.  In de omschrijving kunt u uw schoolnaam, naam persoon en juiste e-mail aangeven.

Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen?
Neemt u contact op via e-mail met klantenservice van Magister: service.magister@iddinkgroup.com.
Wat moet u doen als u uw wachtwoord kwijt bent?
Neemt u contact op via e-mail met klantenservice van Magister: service.magister@iddinkgroup.com.
Kan ik ook vanuit huis inloggen? url?
Ja u kunt overal inloggen zolang u de juiste url gebruikt: https://service.iddinkgroup.com en de juiste inlognaam en password gebruikt.
Kan ik ook mobiel of via een tablet inloggen?
Ja, u kunt overal inloggen zolang u de juiste url gebruikt: https://service.iddinkgroup.com en de juiste inlognaam en password gebruikt.
Ik heb per ongeluk een melding gemaakt maar die wil ik intrekken, want het probleem is al opgelost.
Opent u dan de melding door op het M-nr te klikken. Vervolgens gaat u naar de ‘post’-knop. Daar geeft u klantenservice de extra informatie dat het inmiddels is opgelost. De medewerker die uw melding oppakt, ziet dan de extra informatie die u heeft toegevoegd direct en kan het gelijk op ‘gesloten’ plaatsen.
Wat is een Bekende Melding?
Een Bekende Melding is een aantal geclusterde meldingen onder één noemer. Het benoemen van een Bekende Melding doet klantenservice omdat zij zien dat er bijvoorbeeld meerdere meldingen van één school of verschillende scholen over hetzelfde incident gaan. Daardoor zijn alle scholen in staat om snel en gemakkelijk aan te haken bij deze Bekende Melding met behulp van de button ‘Mijn school ervaart hetzelfde’. De school die zich aansluit bij de Bekende Melding krijgt vervolgens real-time updates bij het wijzigen van de status van die melding tot en met ‘gesloten’.
Wat gebeurt er met de wensen die ik invul?
Op dit moment werken we aan een nieuw proces rondom wensverzoeken. Dat vergt even tijd. Begin november informeren wij u daarover uitgebreid. De wens-optie staat echter wel ‘open’ als formulier.
Wij adviseren u uw wensverzoek nog even te bewaren tot het nieuwe proces is ingericht.
Komt het Forum nog terug op Magister Service?
Met de nieuwe serviceomgeving waarmee u inzage heeft in meldingen van andere scholen, en een nieuw proces rondom wensverzoeken denken wij de behoefte aan het uitwisselen van ideeën te zijner tijd nog beter te kunnen vervullen. Het inrichten van het wensen proces vindt momenteel plaats. Begin november informeren wij u daarover uitgebreid. Let op: De wens-optie staat echter wel ‘open’ als formulier. Wij adviseren u uw wensverzoek nog even te bewaren tot het nieuwe proces is ingericht.