Magister.MX.

Het startpunt van de schooldag, waarin iedere gebruiker vanuit één interface werkt.

Placeholder

We zijn al even op weg naar het nieuwe Magister. De eerste stap die we daarin zetten was Magister Web voor OOP. Maar het nieuwe Magister gaat veel verder. We nemen u graag mee in wat dit voor u gaat betekenen. En hoe het volgende onderwijsproces, Verantwoording & Verzuim, samen met gebruikers vorm krijgt in het nieuwe Magister: Magister.MX.

Alles onder één dak

Met Magister.MX werken we samen met gebruikers toe naar één Magister-omgeving voor iedereen. Het startpunt van de schooldag, waarin elke gebruiker vanuit één interface werkt. Docenten, leerlingen én onderwijsondersteunend personeel ervaren en zien dan hetzelfde Magister. In Magister.MX werken wordt zo makkelijker, leuker en efficiënter.

Het nieuwe web-based Magister.MX:

  • biedt iedere gebruiker dezelfde ervaring, dankzij één gebruikersinterface;
  • biedt optimale procesondersteuning met minder handelingen;
  • werkt met inlog via één account op elk device, op elk gewenst tijdstip, vanaf elke plaats;
  • is modulair en makkelijk te verbinden met andere systemen, die uw onderwijsprocessen nu en in de toekomst ondersteunen;
  • sluit aan op alle onderwijsvormen;
  • is met vernieuwende technologie nog flexibeler en veiliger.

Stap voor stap samen over.

Het nieuwe Magister.MX is er niet in één keer. We gaan stap voor stap belangrijke processen vernieuwen en verbeteren, zodat ze aansluiten op de behoeften vanuit het onderwijs. Dat doen we functionaliteit voor functionaliteit. Hoe we dat aanpakken leggen we hier uit.

Stap 1. Ontdekken en definiëren

We willen goed blijven begrijpen wat er speelt in het onderwijs, welke uitdagingen scholen hebben en wat onze gebruikers nodig hebben. Nu en in de toekomst. We vragen ons continu af: “waar kunnen wij van toegevoegde waarde zijn en blijven voor al onze gebruikers?” Deze vragen stellen we het liefst direct aan onze gebruikers. Dat doen wij door nauw samen te werken met onderwijzend en ondersteunende schoolmedewerkers in verschillende gebruikerspanels. We nemen alle werkprocessen onder de loep en stellen vragen als:

  • Welke wensen zijn er al voor deze specifieke functionaliteit?
  • Tegen welke uitdagingen in jullie werkprocessen lopen jullie aan?
  • Wat gaat er op jullie school veranderen in jullie onderwijsstructuur?


Stap 2. Creëren en toetsen

Met de inzichten uit onze gebruikerspanels verbeteren of vernieuwen wij onze producten en diensten. Tijdens het ontwikkelproces blijft het gebruikerspanel betrokken en toetsen wij of we de juiste stappen zetten die aansluiten op de behoeften van onze gebruikers. We schaven aan onze oplossing tot we zeker weten dat we meerwaarde leveren aan onze gebruikers.

Stap 3. Monitoren en verbeteren

Zodra we overtuigd zijn dat de nieuwe functionaliteit klaar is om te gebruiken, nodigen we een klein aantal ‘pilotscholen’ uit om het vernieuwde product of dienst te gebruiken. Voldoet onze oplossing aan de verwachtingen uit de praktijk? Zijn onze gebruikers tevreden of zelfs onder de indruk?
Is het gebruik in de praktijk een succes, dan stellen we de oplossing voor alle scholen beschikbaar.

Wat is de weg naar Magister.MX?

We begrijpen dat het nieuwe Magister een hele verandering is. En dat het belangrijk is om alle gebruikers van Magister binnen uw school hierin mee te nemen. Hoe zorgen we daarvoor?

We zorgen ervoor dat alle gebruikers van Magister binnen de school op het juiste moment de juiste informatie ontvangen over de overgang naar Magister.MX. Bijvoorbeeld met extra informatie en hulpmiddelen, zoals heldere instructievideo’s en FAQ’s. Op die manier weet iedereen hoe nieuwe functies eruit komen te zien en hoe er efficiënt mee gewerkt kan worden.

Hierover houden we u graag op de hoogte via de themanieuwsbrief over Magister.MX. Zo zorgen we dat uw hele school de overstap naar het nieuwe Magister vol vertrouwen maakt!

Wilt u meer weten?

Neem contact op met uw Magister accountmanager of maak direct een afspraak.
We komen graag langs om te bekijken wat we voor uw school kunnen betekenen.

Afspraak maken